Spilekspert: Infinity Blade er blot en prøveklud

Spillet Infinity Blade til iPhone, iPod Touch og iPad har slået salgsrekorden hos Apple og spillet er formentligt også det dyreste nogensinde til iOS. Men det er bare en prøveklud for noget større, lyder det fra spilekspert.

Spilekspert: Infinity Blade er blot en prøveklud

Spillet Infinity Blade sætter helt nye standarder for, hvordan spil til mobiltelefoner kan se ud. Spillet er lavet til Apple iOS, der bruges til iPhone, iPad og iPod Touch og rigtig mange brugere har allerede købt spillet, der koster 5.99 dollars, eller ca. 33 kroner.

På fire dage omsatte Inifinity Blade således for cirka 9 millioner kroner, hvilket gør spillet til det hurtigst sælgende iOS-spil nogensinde. Den tidligere rekord havde spillet Cut The Rope, der brugte 10 dage på at runde 1 million dollars, det svarer til ca. 5,5 millioner kroner.

Men det har også kostet kassen at udvikle Infinity Blade, forklarer Politikens spilekspert Thomas Vigild til Mobil:
”Jeg tror, at det har været det nok dyreste iOS-spil til dato, da bag spillet ligger jo Unreal-maskinen, som de testede med grafikdemoen Epic Citadel. Så derfor er det ikke kun selve spillets udvikling at tage med i regnestykket, men også udviklingen af hele Unreal til iOS.  Så jeg kan ikke skyde på et direkte budget for udviklingen af spillet, men jeg vil gætte på mellem 5-7 millioner dollar (28-38 millioner kroner, red.) – afhængig af, hvor meget af udviklingen af enginen, man tæller med”, lyder det fra Thomas Vigild.

Han kalder i øvrigt Infinity Blade for "en prøveklud " der blot skal bruges til at se, hvordan man laver spil i den kaliber på iOS. Det er blot starten, lyder det fra Thomas Vigild.

Også Michael Capps, chef for Epic Games, sagde ved lanceringen af Infinity Blade, at spillet er fantastisk flot og sjovt og at det virkelig demonstrerer potentialet i spil bygget på Unreal-maskinen. Det er dog ikke sikkert, at han vil kalde spillet for en prøveklud, hvis det har kostet 5-7 millioner dollars at udvikle.